5 סיבות נהדרות לביצוע הדרכת מכירות לצוות מכירות בחברות וארגונים

5 סיבות נהדרות לביצוע הדרכת מכירות לצוות מכירות בחברות וארגונים

 

אחד מהנושאים שמנהלים מתלבטים בהם הנו תחום ההדרכה בכלל, והדרכת צוות אנשי המכירות בארגון בפרט. כמובן שיש משמעויות תקציביות ומשמעויות של השקעת זמן יקר בהדרכת אנשי מכירות, אולם קיימות לפחות 5 סיבות חשובות מדוע מנהלים "אינם יכולים להרשות לעצמם" שלא לבצע הדרכת מכירות תקופתית מסודרת לצוות המכירות שלהם. 

 

1. החזר בטוח על ההשקעה – כאמור, להדרכת מכירות יש עלויות. עלות ישירה (בשכירת מאמן מכירות) ועקיפה (הקצאת זמן העבודה), אולם מחקרים הראו, שעלות ההשקעה פחותה לעומת ההחזרים הצפויים של ביצוע הדרכת המכירות. 

 

2. שירות טוב יותר ללקוחות - איש מכירות שעובר הדרכת מכירות, הכוללת גם "מקרים ותגובות", הדרכה על נהלי העסק, תהליך המכירה המצופה ממנו, הכרת מוצרים וכו. מכשירים אותו ומעמיקים את הידע שלו למול קהל הלקוחות הקיים ולמול לקוחות פוטנציאליים. 

צוות מכירות מיומן יותר ומקצועי יותר מבחינות אלו בהכרח תורם ללקוח מרוצה יותר, מה שכמובן משפיע לטובה על  של עסקאות רבות יותר. 

 

3. "יישור קו" לגבי נהלי העסק, הליך ותנאי סגירת העסקה - הדבר נכון במיוחד לביצוע כאשר ישנם אנשי מכירות חדשים שנקלטו לאחרונה, אך גם כאשר הצוות וותיק חשוב מדי פעם לרענן נהלים, ו"ליישר קוו" בכל הנוגע לציפיות ולאתגרים העומדים בפני הצוות.

בנוסף,  וכבר לא מגיע לתוצאות טובות כמו בעבר, יחס הסגירה פוחת והם לא מבינים למה ומאשימים את הלידים / הפגישות / הניהול בעוד מה שחסר להם בפועל זה רענון של הדברים.

 

4. הגברת שביעות רצון צוות המכירות ושימורם לאורך זמן - עצם העובדה שהנהלת הארגון משקיעה משאבים בהדרכת העובדים והגברת מקצועיותם הדבר "משדר" לעובדים שהם חשובים לארגון. בכך גוברת שביעות רצון העובדים מפעילותם בארגון, ומופחת אחוז נטישתם את החברה או הארגון. 

 

5. גיבוש צוות המכירות ויצירת תחרות בונה – אנשי מכירות בדרך כלל הינם "זאבים בודדים". ההדרכה או הסדנא המועברת להם עשויה להגביר הן את הגיבוש הצוותי, והן ליצור תחרות חיובית בין אנשי המכירות לבין עצמם. אין זה פרדוקס! אנשי המכירות רוצים להרגיש חלק מצוות מנצח ומוביל בתוך הארגון, ומצד שני הם רוצים להגיע להישגים אישיים ולעמוד ביעדים. סדנה או הדרכה מתאימה תגביר שני גורמים אלו- לטובת הצוות והן לטובת הארגון כולו. 

 

לסיכום, מנהלים בחברות, עסקים וארגונים הרוצים בהצלחת ארגונם צריכים לקחת בחשבון את כלל הפרמטרים שנסקרו, ולקבל החלטה שקולה לגבי הפניית תקציב מתאים, קביעת התדירות ועל אופן ביצוע הדרכת מכירות עבור צוות המכירות שלהם. 

 

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ על הגדלת מכירות? נענה בשמחה!

 

צור קשר

להגדלת המכירות השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

שלח הודעה

שם:

Thank You!

The form has been successfully sent.

מייל:

טלפון:

הודעה:

שלח הודעה

שם:

Thank You!

The form has been successfully sent.

מייל:

טלפון:

הודעה:

שלח הודעה

שם:

Thank You!

The form has been successfully sent.

מייל:

טלפון:

הודעה:

5 סיבות נהדרות לביצוע הדרכת מכירות לצוות מכירות בחברות וארגונים

הקורונה כבר כמעט מאחורינו וחברות וארגונים רבים חזרו לפעילות שוטפת, המחייבת לשים לב לתחום המכירות בחברה או בארגון, כמנוע הצמיחה ו"הלב הפועם" של כל גוף. 

להגדלת המכירות התקשרו:

או שלחו מייל: